Diller i desember 2017

Godt nyttår alle sammen! Håper alle hadde en fin nyttårsaften :-D

Statistikk for bokåret 2017 kommer etterhvert, men først starter jeg det nye året med diller: 


1. Julebrus: Julebrusen kommer i butikkene aaaltfor tidlig så jeg har en regel om at jeg ikke får drikke julebrus før 1.desember. 




2. Klementiner: Jeg er ganske så flink til å spise meg kvalm på klementiner før jul, da jeg synes de er best. 

3. Ommøblering: Romkameraten min ommøblerte på stua nede. Det ble mye bedre. Har egentlig litt lyst til å ommøblere min stue i andre etasjen, men jeg får det nok ikke mer optimalt enn det er nå. 

4. Håndball: Selv om jeg synes håndball er gøy så ser jeg det aldri alene, men når romkameraten spurte om jeg ville se så ble jeg da med på det. 

5. Advent: Det er alltid like koselig å pynte til advent. Bare en liten smakebit på pynt og kos før jul.

6. Bruktbutikk: Det har dere vel ikke hørt før? (haha). Og ja, det ble med bøker hjem...

7. Gilmore Girls: Jeg hadde en ganske merkbar pause i serien en stund, men når jeg satte i gang igjen så gikk det fort til at jeg hadde sett alt (inkludert de nye episodene som kom i 2016). 



8. Pakke inn gaver: Det er ikke alltid like lett, eller moro, å finne julegaver, men det er alltid gøy å pakke dem inn. 

9. Ikea: Ei venninne skulle til Ikea og jeg slengte meg med. Fikk kjøpt en ekstra madrass som var kjekk å ha når det kom julebesøk fra Oslo. Pluss noen småting, en del småting faktisk. Skjønner ikke hvordan det der skjer hver gang man er på Ikea...

10. Ny tv: Egentlig en veldig stor pc-skjerm da jeg ikke har tv-kanaler. Jeg skulle ikke kjøpe ny enda, men så kom jeg over et bra tilbud på Black Friday som jeg ikke klarte å si nei til... To uker etterpå fikk jeg den levert hjem og jeg er kjempefornøyd :-D 

11. Juleverksted: Romkameraten og jeg hadde juleverksted her hjemme hvor vi laga julekort og julepynt. Jeg brukte meste av tiden på å lage hjertekurver og lenke til å pynte opp gangen vår. 

12: Venne-julebord: Et vennepar inviterte til julebord hjemme hos seg med masse god mat og godt selskap. 

13. Harry Potter: Jeg har begynt å høre Harry Potter-bøkene på lydbok. Det er så kos! 



14: Dobbeltdyne: Jeg liker å pakke meg godt inn i dyna når jeg skal sove, men dyna jeg hadde ble akkurat for liten så det ble glippe hver gang jeg snudde på meg. Så da endte jeg opp med å kjøpe meg en dobbeltdyne. Ikke noe glippe nå nei. 

15. Spise ute: Jeg spiste en del ute i desember... Et par ganger meg bestevenninnen og flere ganger med mamma og mormor i jula. Så snedig å slippe å lage mat. 

16. Kolakaker: Romkameraten bakte kolakaker. Nam altså!



17. Jobbintervju: Jeg hadde et jobbintervju på en jobb jeg virkelig vil ha. Det gikk bra, men vet ingenting før etter ferien. 

18. Star Wars: Mamma og jeg repeterte The Force Awakens når hun kom og så så vi den nye Star Wars-filmen på kino med Heidi (link til bloggen hennes)dagen etter :-D 

19: My Neighbor Totoro: Elsker denne! Kan alltid ses om igjen! 



20. Constantine: Jeg så den ene sesongen av tv-serien som kom ut bare fordi Constantine dukka opp i Legends of Tomorrow. Jeg kunne sett videre i serien, men jeg skjønner også hvorfor den ba kansellert. 

21. Å være syk: Jeg ble syk hele to ganger i desember. Så typisk. Det er det kjipe med denne sesongen. 

22. Las Vegas: En tv-serie jeg aldri fikk fullført når den gikk på tv. Fant ut at jeg kunne begynne på den nå. 



23. Julefilmer: Tradisjonene tro er det noe filmer som er nødt til å bli sett i jula. For mamma og meg er det The Nightmare Before Christmas, Grevinnen og Hovmesteren, Med Grimm og Gru, og Tre Nøtter til Askepott. 

24: Julaften: Jeg ble syk på julaften (klarte å få influensa), men det ble en bra dag og kveld likevel. Mamma, mormor og jeg kosa oss med god mat, dessert og film. 

25: Filmkvelder: Heidi og jeg hadde to filmkvelder i desember, blandt annet nyttårsaften. Det var så koselig å kunne feire nyttårsaften med sodd og film :-D Orka ikke noe party så det passet utmerket å ta det rolig. 

26: Kino-rekord: Jeg har ny personlig rekord på antall kinobesøk. I 2017 var jeg hele 31 ganger på kino... Det ble en del mer enn jeg først hadde tenkt, men sånn ble det bare (hihi). Det er jo så gøy å gå på kino! 



  Ønsker alle sammen et riktig fint år :-D 




Kommentarer

  1. HAHAHA den pingvinen nederst hæhæhæ

    Finfin liste Kine! Ser du har hatt en topptopp desember til tross for sykdom. Krysser fingrene for at du får jobben!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den pingvinen måtte bare bli med! xD

      Jeg hadde en fin desember selv om jeg var syk meste av måneden ja. Jeg er jo egentlig ikke så vanskelig å glede, hihi.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Diller i april 2018

Diller i mai 2018

Diller i januar 2018